WPA w Kaliszu
23.10.2025 – czwartek
Link do zapisów: przejdź do formularza
Temat | Prowadzenie | Godzina | Limit miejsc |
---|---|---|---|
Relaksujące SPA dla ciała i umysłu – Twoja oaza spokoju i odnowy Podczas warsztatu skupimy się na aktywnościach fizycznych, które sprzyjają regeneracji i odnowie zarówno ciała, jak i umysłu. Wykorzystamy techniki relaksacyjne oraz lekkie ćwiczenia fitness, które poprawiają samopoczucie, a także nauczymy się, jak świadomie korzystać z ruchu, by wspierać swoją równowagę psychiczną. | Andrzej Rygas, Anita Jesiołowska-Rygas | 13:15 – 14:45 | 16 |
Slow jogging jako forma „wietrzenia głowy” Slow jogging jest umiarkowaną formą aktywności o charakterze wytrzymałościowym idealną do zastosowania w chorobach przewlekłych takich jak otyłość, cukrzyca, w chorobach sercowo-naczyniowych, czy depresji. Wpisuje się w aktywność, która w takich przypadkach rekomendowana jest w pierwszej kolejności przez większość towarzystw naukowych. | M. Zdrowicka-Wawrzyniak i Małgorzata Meszczyńska | b.o. | |
Myśleć perspektywą dobrostanu w relacjach międzyludzkich Główny nurt wystąpienia będzie oscylował wokół pytań, co oznacza dobrostan w relacjach oraz jaki jest jego wpływ na zdrowie psychiczne ? Całość wykładu będzie oparta na autorskim opublikowanym artykule, dotyczącym dobrostanu w relacjach. | dr Mirosława Ściupider-Młodkowska | 9:30 – 10:30 | 40 |
Dlaczego zakochujemy się w psychopatach, czyli o toksycznych związkach Czym jest uzależnienie emocjonalne od drugiego człowieka, jakie strategie manipulacyjne stosuje osobowość psychopatyczna, żeby nas w sobie rozkochać, a potem nie pozwolić odejść. Etapy związku z psychopatą (idealizacja, pośrednia perswazja, warunkowanie, gaslighting i projekcja, znudzenie i psychiczny terror). Na czym polega atrakcyjność psychopaty i czy taki człowiek jest zdolny do miłości. Czym jest zjawisko triangulacji? Jak zidentyfikować zaburzenie psychopatyczne? | Eliza Gajzler | 11:30 – 13:00 | b.o. |
Indywidualizacja procesu uczenia się i nauczania na lekcjach języka polskiego – wyzwania i rekomendacje. Indywidualizacja procesu uczenia się i nauczania jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnej edukacji, szczególnie w kontekście nauczania języka polskiego. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymagają od nauczyciela elastycznego podejścia, które umożliwia skuteczne wspieranie rozwoju każdego ucznia. Celem wystąpienia jest omówienie praktycznych aspektów indywidualizacji w dydaktyce języka polskiego. Przedstawione zostaną główne wyzwania indywidualizacji oraz rekomendacje i sprawdzone rozwiązania dydaktyczne pozwalające dostosować proces uczenia się nauczania przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia psychicznego dzieciom i młodzieży. Prezentacja będzie oparta na przykładach z praktyki szkolnej oraz wynikach badań edukacyjnych, a jej celem jest zainspirowanie do refleksji nad sposobami lepszego dostosowania procesu nauczania do potrzeb uczniów we współczesnej szkole. | Joanna Kostrzewa | 20 | |
Słowo uzdrawia, słowo zabija. Jak nie przyczyniać się do hejtu wśród dzieci i młodzieży. Wykład konwersatoryjny skierowany do studentów i nauczycieli. O hejcie mówi się tak dużo, że wydaje się być tematem oswojonym. Niestety, jednak o ile sam termin jest rozpoznawalny, a zjawisko powszechnie potępiane, o tyle jego codzienne przejawy bardzo często bywają ignorowane. Osoby dorosłe (nauczyciele, rodzice) nie mają świadomości, że swoją postawą i zachowaniem mogą wywoływać, umacniać bądź usprawiedliwiać deprecjonowanie innych, zwłaszcza dzieci i młodzieży. | Justyna Leszka | 11:30 – 13:00 | b.o. |
Ceramika dla początkujących Zajęcia na których poznasz technikę formowania z mas plastycznych: z płatów gliny. | Beata Kotecka | 13:00-16:00 | 10 |
Warsztat arteterapii „Mapowanie Emocji” „Mapowanie Emocji” – wykorzystuje grę i kolor, aby zwiększyć świadomość emocjonalną. Mapowanie emocji ma zarówno komponent psychiczny, jak i fizyczny. Ich rozpoznanie może być drogą do samoakceptacji i współczucia dla siebie. | Anita Stefańska | 10:30 – 12:00 | 30 |
24.10.2025 – piątek
Temat | Prowadzenie | Godzina | Limit miejsc |
---|---|---|---|
Neuromodulacja w przywracaniu zdrowia psychicznego – na przykładzie zastosowania przezczaszkowej stymulacji prądem stałem (tDCS) Czy taki prąd jest niebezpieczny dla mózgu? Czy to nie jest szkodliwe? Czy ten prąd to ten sam, co impuls, który w układzie nerwowym jest odpowiedzialny za moje uczucia i myśli? Co takiego właściwie ta terapia “robi” w mózgu? Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z niej? Wiek? Stan zdrowia? …? Czy jest to terapia tylko dla osób chorych, czy też mogą z niej skorzystać osoby zdrowe? Czy sprowadzenie zdrowia psychicznego do neuromodulacji nie jest uproszczeniem? Zapraszam wszystkich zainteresowanych tematem mikropolaryzacji transczaszkowej (tDCS). Na spotkaniu postaram się odpowiedzieć na te i inne Państwa pytania. | Przemysław Gąsiorek | 11:00-12:00 | 50 |