WPA w Kaliszu

23.10.2025 – czwartek

Link do zapisów: przejdź do formularza

TematProwadzenieGodzinaLimit miejsc
Relaksujące SPA dla ciała i umysłu – Twoja oaza spokoju i odnowy


Podczas warsztatu skupimy się na aktywnościach fizycznych, które sprzyjają regeneracji i odnowie zarówno ciała, jak i umysłu. Wykorzystamy techniki relaksacyjne oraz lekkie ćwiczenia fitness, które poprawiają samopoczucie, a także nauczymy się, jak świadomie korzystać z ruchu, by wspierać swoją równowagę psychiczną.
Andrzej Rygas, Anita Jesiołowska-Rygas13:15 – 14:4516
Slow jogging jako forma „wietrzenia głowy”


Slow jogging jest umiarkowaną formą aktywności o charakterze wytrzymałościowym idealną do zastosowania w chorobach przewlekłych takich jak otyłość, cukrzyca, w chorobach sercowo-naczyniowych, czy depresji. Wpisuje się w aktywność, która w takich przypadkach rekomendowana jest w pierwszej kolejności przez większość towarzystw naukowych.
M. Zdrowicka-Wawrzyniak i Małgorzata Meszczyńskab.o.
Myśleć perspektywą dobrostanu w relacjach międzyludzkich


Główny nurt wystąpienia będzie oscylował wokół pytań, co oznacza dobrostan w relacjach oraz jaki jest jego wpływ na zdrowie psychiczne ? Całość wykładu będzie oparta na autorskim opublikowanym artykule, dotyczącym dobrostanu w relacjach.
dr Mirosława Ściupider-Młodkowska9:30 – 10:3040
Dlaczego zakochujemy się w psychopatach, czyli o toksycznych związkach

Czym jest uzależnienie emocjonalne od drugiego człowieka, jakie strategie manipulacyjne stosuje osobowość psychopatyczna, żeby nas w sobie rozkochać, a potem nie pozwolić odejść. Etapy związku z psychopatą (idealizacja, pośrednia perswazja, warunkowanie, gaslighting i projekcja, znudzenie i psychiczny terror). Na czym polega atrakcyjność psychopaty i czy taki człowiek jest zdolny do miłości. Czym jest zjawisko triangulacji? Jak zidentyfikować zaburzenie psychopatyczne?
Eliza Gajzler11:30 – 13:00b.o.
Indywidualizacja procesu uczenia się i nauczania na lekcjach języka polskiego – wyzwania i rekomendacje.

Indywidualizacja procesu uczenia się i nauczania jest jednym z kluczowych wyzwań współczesnej edukacji, szczególnie w kontekście nauczania języka polskiego. Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymagają od nauczyciela elastycznego podejścia, które umożliwia skuteczne wspieranie rozwoju każdego ucznia. Celem wystąpienia jest omówienie praktycznych aspektów indywidualizacji w dydaktyce języka polskiego. Przedstawione zostaną główne wyzwania indywidualizacji oraz rekomendacje i sprawdzone rozwiązania dydaktyczne pozwalające dostosować proces uczenia się nauczania przy jednoczesnym zapewnieniu wsparcia psychicznego dzieciom i młodzieży. Prezentacja będzie oparta na przykładach z praktyki szkolnej oraz wynikach badań edukacyjnych, a jej celem jest zainspirowanie do refleksji nad sposobami lepszego dostosowania procesu nauczania do potrzeb uczniów we współczesnej szkole.
Joanna Kostrzewa20
Słowo uzdrawia, słowo zabija. Jak nie przyczyniać się do hejtu wśród dzieci i młodzieży.

Wykład konwersatoryjny skierowany do studentów i nauczycieli. O hejcie mówi się tak dużo, że wydaje się być tematem oswojonym. Niestety, jednak o ile sam termin jest rozpoznawalny, a zjawisko powszechnie potępiane, o tyle jego codzienne przejawy bardzo często bywają ignorowane. Osoby dorosłe (nauczyciele, rodzice) nie mają świadomości, że swoją postawą i zachowaniem mogą wywoływać, umacniać bądź usprawiedliwiać deprecjonowanie innych, zwłaszcza dzieci i młodzieży.
Justyna Leszka11:30 – 13:00b.o.
Ceramika dla początkujących

Zajęcia na których poznasz technikę formowania z mas plastycznych: z płatów gliny.
Beata Kotecka13:00-16:0010
Warsztat arteterapii „Mapowanie Emocji”

„Mapowanie Emocji” – wykorzystuje grę i kolor, aby zwiększyć świadomość emocjonalną. Mapowanie emocji ma zarówno komponent psychiczny, jak i fizyczny. Ich rozpoznanie może być drogą do samoakceptacji i współczucia dla siebie.
Anita Stefańska10:30 – 12:0030

24.10.2025 – piątek

TematProwadzenieGodzinaLimit miejsc
Neuromodulacja w przywracaniu zdrowia psychicznego – na przykładzie zastosowania przezczaszkowej stymulacji prądem stałem (tDCS)

Czy taki prąd jest niebezpieczny dla mózgu? Czy to nie jest szkodliwe?
Czy ten prąd to ten sam, co impuls, który w układzie nerwowym jest odpowiedzialny za moje uczucia i myśli?
Co takiego właściwie ta terapia “robi” w mózgu?
Czy są jakieś ograniczenia w korzystaniu z niej? Wiek? Stan zdrowia? …?
Czy jest to terapia tylko dla osób chorych, czy też mogą z niej skorzystać osoby zdrowe?
Czy sprowadzenie zdrowia psychicznego do neuromodulacji nie jest uproszczeniem?
Zapraszam wszystkich zainteresowanych tematem mikropolaryzacji transczaszkowej (tDCS). Na spotkaniu postaram się odpowiedzieć na te i inne Państwa pytania.
Przemysław Gąsiorek11:00-12:0050